عدالت adalet

عدالت adalet

مجوز اخذ عوارض از اراضي و املاك بلا استفاده شهري در شهر تهران

مجوز اخذ عوارض از اراضي و املاك بلااستفاده شهري در شهر تهران

مصوب جلسه 45 مورخ 12/11/1382

ماده واحده

به منظور جلوگيري از عدم اسفاده و يا استفاده نابجا از امكانات و زير ساختهاي شهري و همچنين افزايش ضريب بهره وري از سطوح قابل استفاده در شهر، به شهرداري تهران اجازه داده مي شود با رعايت مقررات به شرح بندهاي ذيل نسبت به اخذ عوارض ساليانه از اراضي و املاك بلا استفاده خالي و يا متروكه به مأخذ بيست درصد قيمت منطقه اي موضوع دفترچه بهاي معاملات املاك ماده 64 قانون مالياتهاي مستقيم به ازاي هر متر مربع اقدام نمايند.

1. منظور از اراضي و املاك بلا استفاده شهري آن دسته از اراضي و ساختمانهايي است كه با كاربري هاي مختلف مسكوني، تجاري و كارگاهي و صنعتي مورد استفاده قرار نگرفته و خالي و يا متروكه مي باشند و به صورت محصور رها شده اند.

2. تشخيص اين گونه اراضي و املاك با گزارش مأمورين شهرداري و پس از الصاق سه اخطار قانوني به فواصل يك ماه از هم در محل مذكور به عهده كميسيوني به رياست شهردار و با عضويت معاونين شهرسازي و معماري، فني و عمراني و رئيس ناحيه شهرداري منطقه ذيربط مي باشد و رأي صادره با تسليم به مالك يا الصاق در محل از تاريخ ابلاغ قابل اجرا مي باشد.

3. در صورت اعتراض مالك يا مالكين به نحوه تشخيص، موضوع در كميسيون مركزي شهرداري تهران متشكل از دو نفر از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران و معاون معماري و شهرسازي شهرداري تهران (ماهانه تشكيل مي شود) مطرح و تصميم متخذه معتبر خواهد بود.

4. اخذ عوارض در صورت تعلق از زمان صدور رأي كميسيون مستقر در منطقه صورت خواهد گرفت.

5. مواردي كه به دليل مسائل حقوقي و قضايي و يا طرح در كميسيونهاي مختلف اداري تحت بررسي و رسيدگي قرار دارند. تا زمان تكليف نهايي از شمول اين مصوبه معاف و مستثني مي باشند.

تبصره يكم- در صورت پرداخت عوارض در دوره مشموليت توسط مودي هشتاد درصد عوارض دريافت خواهد شد.

تبصره دوم-  عدم پرداخت عوارض متعلقه در هر سال مشمول دريافت عوارض مزبور در سالهاي بعد و به نرخ روز خواهد بود.

 با سپاس محرم سعیدی 


https://get.cryptobrowser.site/2738817
نویسنده: atila ׀ تاریخ: جمعه 7 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

درباره وبلاگ

Welcome to the blog of justice


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , adalet.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM